O renovaci Škody 110 R

Fotografie z renovace Škody 110 R najdete ve fotogalerii.

 

Škoda 110 R byla zakoupena v roce 2010 . Bylo to pouhé torzo nebo spíše holá nepoužitelná kastle ale s dobrou střechou . Nejdůležitější byl ale fakt že je to ročník 71 s přepsatelnými doklady ,bez eko poplatku za cenu 5000kč . Bohužel se s erka kromě té střechy nedalo vůbec nic použit. Na díly bylo dovezeno další  erko za které jsem dal kafe a půl litru slivovice. Zvažoval jsem zda nakoupit příslušné díly, podlahu ,podběhy jak přední tak zadní,dno kufru,prahy atd. Po přečtení pár inzerátů u kterých  jsem se velmi pobavil , například někdo inzeroval prahy jediné v republice tak to jsem myslel že puknu smíchy, .jsem od toho samozřejmě upustil. Prostě plechařina by musela být za tu cenu pozlacená. Když se ted na to dívám s odstupem roku ceny velmi spadly. Překupníkům  asi pšenka nekvete. Proto byla použita škoda 100 v perfektním stavu, která nám nahradila celý  spodek. Za cenu šrotu. A za tři dny bylo ze stovky erko. Řekne se jaká složitost, ale jakousi tu zkušenost je potřeba. Postup je vidět na fotkách. .Všechno očistit na holý plech což je vždycky nejhorší práce ale jinak to nejde. Nějaké drobnosti se dovařily. Něco bylo na střeše ale nic hrozného. Vyměnit prahy, ty jsem použil stovkové i když mám originál erkové zdálo se mi škoda je tam dát. Nechám na horší časy. Je ovšem nutné u prahu  dodržet  schodek aby zadní blatník lícoval.. Dát dvě výztuhy. Na podlaze jsem  musel vyměnit držáky sedadel. Vyvrtat díry na odtok vody z torpéda a přívod trubičky k olejovém budíku.Posunout do zadu matky na bezpečnostní pásy.U zadních sedadel to jenom dovařit do roviny. V zavazadlovém prostoru přivařit držák vzpěry kapoty. V pravém podběhu vyvrtat díru na bohden nebo trubičku která vede k hrdlu tankování. A přivařit držák na páku otvírání. To samé ovládání jak na levé straně otvírání kapoty. Následně jsem celou kastli nastříkal základem. Celý spodek antikorozní nástřik přelakovatelný, potom polyuretan.  Náprava opískovaná v komaxitu po výměně všech důležitých dílů. To tu ale rozepisovat nebudu je to ten sám postup jak u škody 1000mb s nepatrnými rozdíly. Přední blatníky a čelo  nové. U levého  blatníku byl problém, že neměl výlisek na znak. Takže mě nezbylo nic jiného než si udělat raznici. Přední kapota použita ze stovky pouze přivařit držák na vzpěru. A vyvrtat díry na ostřikovače. Dveře vyvařit. Předělat na jiné zámky. Zadní blatník jeden nový, druhý opravený kouskem nového prahu. Zase předělat díry na dveřní zámky. Je to dané rokem  výroby. Abych byl přesnější je tam rozdílů daleko víc. Co se týče interiéru.  Čalounění dveří. Sedadla bez opěrek, krytka volantu, 2 druhy  palubních desek u série 26-28 dýhovaná palubka s netypickýma kontrolkami tvz. lentilkami.  Od Série 29 palubka už klasická černá ale chromové budíky a kontrolky které se používali do roku 72. U  bezpečnostních pásů jeden šroub upevněn téměř ve střeše. Bylo to na pásy  ale jenom připravené sériově se  nemontovaly. Není ani ofuk zadního skla. Zpětné zrcátko jak vnitřní tak venkovní. Dále je užší B sloupek  který má 3cm oproti pozdějším 7.5 cm. Už na  první pohled se erko liší dvouokým čelem , uprostřed rakvička s bočními ozdobnými lištami. Na blatnících ozdobné lišty s vystřelovacím víčkem na tankování. Tudíž i jiné blatníky. Stejné jak u prvních stovek.  Ve dveřích je jiné trojúhelníkové okno bez držáku do serie 29. V C sloupcích nejsou mřížky. Liší se i zadním čelem  a chromovou mřížkou v čele. Panty zadní kapoty jsou taky jinak řešeny. Nepatrný rozdíl je i ve stěračích a jsou i jiné klaksony.  Ventilátor je jednorychlostní. To by mohlo být co se týče rozdílů  tak v kostce všechno. Všechny plechy mám nachystané v plniči kastle je taky hotová,takže všechno doladit a  spasovat. No a pojedem do lakovny.Erko je nastříkané. I když se na jedné fotce zdá že kamarád lakýrník je poněkud pod parou,tak to akorát stříkal prahy, půl litru slivovice dopil  až to dodělal. O lakyrnících se říká, že zhltli střešní latu, protože se neohýbají. Něco na tom pravdy bude.Zadní náprava opískovaná v komaxitu,přetěsněna po výměně ložisek,gufer,paken, brzdových válečků,tlumičů atd. Následně přišroubována na kastli. Čalounění nově ušito dle originálu. Stropnici jsem už dával sám,po udělání pár aut se to dá naučit. Zadní plato a sloupky je už jednoduché. A bude potřeba taky nachystat motor. Byl na něm udělaný výbrus před pár lety takže jsem měl o jednu starost míň. Všechno rozdělat, vyčistit ,vyměnit rozvody,spojkovou lamelu, ložiska,gufera,těsnění, poseřizovat. Taky to dalo nějakou práci, aby trochu vypadal. Namontovat olejový chladič, ten jsem raději zavezl překontrolovat do opravny, abych neměl později nějaký problém. Dát dečku před chladič, nasledně vodní chladič no a pak celý motor.Trošku dělal problémy než naskočil potvora,ale dal si potom říct. Aby byla změna a nedělala se jen hrubá práce byly namontovány ozdobné prvky na přední čelo a blatníky. V pravém blatníku hrdlo na tankování. Bylo potřeba olepit prostor pod palubovkou. Elektrika použita ze škody 100. Je potřeba udělat pár úprav něco ustřihnout, něco přidat. Na zadek přidat jeden drát k otáčkoměru jeden na mlhovku. Popřípadě jeden na brzdové světla. Nevím proč, ale ve schématu elektriky na škodu 110R je rozdělena levá a pravá strana. Na předek natáhat pouze dráty k pravému klaksonu a do blatníků na blinkry. Upravit držák na motorek stěračů. Nejvíc práce bylo v prostoru palubky. Všechny kontrolky natáhat jinak. Vypínače se daly použít vesměs beze změn. Upravit vnitřní osvětlení přidat dveřní spinač na pravou stranu.Je ztama vedena elektrika do světla ve dveřích.  Přidat potenciometr na osvětlení budíků. A ještě jeden nesmysl, kontrolka na brzdy. Vypadá to přesně jak přerušovač ale není. Vůbec mě není jasné co tím soudruzi chtěli říct. Celou palubku zrepasovat, odzkoušet a namontovat. Dočalounit prostor za zadníma sedačkama. Zkompletovat dveře a napasovat do auta. Původní čalounění dveří bylo v žalostném stavu, ale naštěstí prostředek se dal použít. Takže se vyměnila horní a spodní část koženky.Plata obou dveří nová a nově očalouněná,  jelikož původní bylo naprosto v dezolátním stavu a proto posloužilo k otopu dílny.Hliníkové lišty jak dveřní tak prahové zrovnány a vyleštěny. Namontované bezpečnostní pásy. Sedadla co se týče plechu opískované v komaxitu a nově očalouněné.Našité nové koberce, u kterých si myslím, že to zvládne  šikovná hospodyňka s dobrou mašinou. Interiér je hotový a celý nový. U zadního čela jsme trošku laborovali než jsme dali dohromady repliku mřížky. Je udělaná z nerezu. Původní se nám teprve nedávno podařilo sehnat, tak to ještě chvilku potrvá než se z renovuje a nachromuje. Erko je hotové. Práce mě trvala trošku dél než jsem předpokládál. Dělal jsem ho 3 zimy, v létě na to nemám čas. Nějakou korunu to taky stálo. Ale každý špás něco stojí. Ještě uvužuji zda dát prahy do černé barvy dle originálu. Auto je po stk připraveno pouze na srazy, popřípadě na nedělní výlety za pěkného počasí.

Vyhledávání

TOPlist